Terms of Use

De Werkplek **in English below** Overeenkomst van diensten voor het gebruik van een werkplek bij de Werkplek op Slijperweg 12 te Amsterdam Ondergetekenden: De Werkplek V.O.F. gevestigd te (1032 KV) Amsterdam aan de Slijperweg, ten deze rechtsgeldig vertegenwoordigd door Marc Redmeijer en Marion Evenhuis, hierna te noemen: de Werkplek En, jij, de gebruiker Nemen in overweging dat: Er voor het kavel waarop het gebouw Slijperweg 12 staat ontwikkelplannen zijn. In de tijdelijkheid biedt de Werkplek flexibele en vaste werkplekken aan, totdat het gebouw plaats zal moeten maken voor nieuwbouw. Het betreft tijdelijk gebruik passend binnen de gemeentelijke bestemming. Naast werkplekken voor zzp’ers, freelancers en thuiswerkers is er ruimte voor een culturele en creatieve programmering: bijv. filmavonden, netwerkbijeenkomsten, workshops en op termijn de verhuur van een fotostudio annex expositieruimte. Tot deze ruimte rekenen we ook het buitenterrein. In het pand bevindt zich een ruimte voor mensen die zo ongestoord mogelijk willen werken. Er zijn zes vergaderruimtes die ook voor online gesprekken geboekt kunnen worden en er zijn belcellen om te telefoneren. In de kantine en aangrenzende loods kan gewerkt worden in een meer dynamische setting; er is meer omgevingsgeluid en er kan gepraat, gegeten en gedronken worden.  Komen overeen dat: Omschrijving werkplek De Werkplek stelt een niet-gereserveerde dan wel een vaste werkplek ter beschikking aan de gebruiker in het pand aan de Slijperweg 12, 1032 KV Amsterdam. De Werkplek bestaat uit het gebruik van een van de aanwezige bureaus en stoelen, evenals het gebruik van de ter plaatse aanwezige voorzieningen (zie Art. 4. Leveringen en diensten).   Bij een (Alles) Flex abonnement (een flexibele werkplek) gaat het om niet gereserveerde plaatsen, de gebruiker kiest dus telkens bij aankomst een van de beschikbare plaatsen. Dit betekent ook dat er geen persoonlijke spullen achtergelaten kunnen worden (behalve in toegewezen lockers of kasten). Bij een vaste werkplek kan de plek wel eigen gemaakt worden en er kunnen spullen op achterblijven. De vaste werkplek(ruimte) is afsluitbaar.  De Werkplek zal door de gebruiker worden gebruikt voor wat we normaal gesproken verstaan onder ‘kantoor- en studiewerkzaamheden’ in de brede zin van het woord.  De overeenkomst is strikt persoonlijk. Het is daarom niet toegestaan de werkplek aan derden in gebruik te geven, al dan niet tegen een vergoeding. Het ontvangen van gasten is toegestaan, maar we vragen wel iedereen zich aan de huisregels te houden. Komt een gast werken dan vragen we je een dagkaart te reserveren. Bij het ontstaan van medegebruik zullen we overleggen over een aparte inschrijving. De gebruiker dient zorgvuldig om te gaan met de hem of haar ter beschikking gestelde zaken. Het gebruik van voorzieningen vindt plaats op basis van ‘fair use’, wat wil zeggen dat we uitgaan van vertrouwen en dat er geen misbruik ontstaat, op wat voor manier dan ook. Bij evt. (vermoeden van) misbruik zullen we de gebruiker toegang tot het pand ontzeggen. Art. 1. Duur, verlenging, pauzering en opzegging 1.1. De overeenkomst van diensten is aangegaan op voor onbepaalde tijd, tenzij anders overeengekomen. 1.2. Beëindiging (of pauzering) van deze overeenkomst is mogelijk, door beide partijen, voor het einde van de maand, met inachtname van een opzegtermijn van één kalendermaand. 1.3. Opzegging en pauzeren van de overeenkomst kan door een mail te sturen naar: hello@dewerkplek.amsterdam 1.4. De overeenkomst van diensten kan te allen tijde worden beëindigd als de herontwikkeling aanvangt. De Werkplek is dan geen schadevergoeding verschuldigd aan de gebruiker. Art. 2. Vergoeding, prijsstijging en betalingsverplichting 2.1. De vergoeding voor het gebruik van een werkplek hangt samen met het gekozen plan. Het te betalen bedrag wordt maandelijks gefactureerd en vermeerderd met BTW. Ook de extra voorzieningen worden aangeboden exclusief BTW en op de factuur vermeerderd met de juiste BTW-tarieven. 2.2. Ons uitgangspunt is dat we betaalbare werkplekken aanbieden. De Werkplek zal er alles aan doen om zo laag mogelijke tarieven te kunnen blijven hanteren. Voorzieningen die wij aanbieden kunnen echter onderhevig zijn aan prijsstijgingen. De Werkplek behoudt zich het recht voor om prijzen aan te passen, met als doel hetzelfde serviceniveau te kunnen blijven bieden. Hierover zal de Werkplek altijd duidelijk communiceren. 2.3. In geval van ieder verzuim en/of te late betaling, is gebruiker een rente verschuldigd van 2% per maand, met een minimum van € 50,-. De gebruiker zal uit het toegangssysteem worden verwijderd. 2.4. Alle kosten, binnen en buiten rechte, die de Werkplek moet maken voor de invordering van de betaling van de gebruiker, komen voor rekening van de laatste. 2.5. De door gebruiker gedane betalingen strekken steeds ter betaling van alle verschuldigde rente en kosten, en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt gebruiker dat de betaling betrekking heeft op een latere factuur. Art. 3. Omzetbelasting 3.1. Zowel de Werkplek als de gebruiker is van mening dat de door de Werkplek te verrichten prestatie geen vrijgestelde verhuur van onroerend goed is in de zin van art. 11 lid 1 WOB 1968. Er is sprake van een dienst die bestaat uit terbeschikkingstelling van roerende zaken met aanvullend dienstbetoon, die van rechtswege belast is met omzetbelasting. Daarom wordt de vergoeding vermeerderd met BTW. Art. 4. Leveringen en diensten 4.1. De volgende leveringen en diensten omvatten de diensten tot werkplekverhuur:  verwarming;  elektra;  waterverbruik;  schoonmaak conform de Werkplek;  vuilafvoer;  internet zoals door de Werkplek aangeboden;  gebruik van keukenfaciliteiten;  airconditioning (in een aantal ruimtes)     Art. 5. Werkplekgebruik en schade 5.1. De gebruiker zorgt ervoor dat na elk gebruik de werkplek leeg en netjes wordt achtergelaten. 5.2. De gebruiker kan aansprakelijk worden gesteld voor schade die door of vanwege hem/haar wordt toegebracht aan (zaken van) mede-gebruikers, evenals de Werkplek en de eigenaar van het pand. 5.3. Als de gebruiker het pand niet goed afsluit na vertrek, of zo achterlaat dat er risico op schade is, is deze daarvoor aansprakelijk, en ook voor schade door derden veroorzaakt, als die derden door onachtzaamheid of ondeugdelijke afsluiting het gebouw hebben kunnen betreden. 5.4. De Werkplek V.O.F. is niet aansprakelijk voor enige schade, diefstal, inbraak, vermissing van eigendommen, bezittingen en dergelijke van gebruikers. Dit betreft ook het gebruik van locker en afsluitbare (laden)kasten. Hiervoor dient de gebruiker zich zelfstandig te verzekeren.  Fijn dat je dit doorgelezen hebt, we verwelkomen je graag als nieuw lid.  Tot ziens op de Werkplek! ---------------------------------------------------------------------------------------------------- **Agreement of services for the use of a workplace at de Werkplek at Slijperweg 12 in Amsterdam** The undersigned: De Werkplek V.O.F. established in (1032 KV) Amsterdam at the Slijperweg, for this purpose legally represented by Marc Redmeijer and Marion Evenhuis, hereinafter to be referred to as: de Werkplek And, you, the user Take into consideration that: There are development plans for the plot building Slijperweg 12. Temporarily, de Werkplek offers flexible and permanent workplaces until the building will have to make way for new construction. This is temporary use appropriate within the municipal zoning. Besides workplaces for freelancers, freelancers and home workers, there is room for cultural and creative programming: e.g. film evenings, network meetings, workshops and, in time, the rental of a photo studio cum exhibition space. The outdoor area is also included in this space. The building contains a space for people who want to work as undisturbed as possible. There are six meeting rooms that can also be booked for online meetings and there are call boxes for making phone calls. In the cafeteria and adjacent warehouse, work can be done in a more dynamic setting; there is more ambient noise and people can talk, eat and drink. Agree that: Description workplace De Werkplek makes a non-reserved or a permanent workplace available to the user in the building at Slijperweg 12, 1032 KV Amsterdam. De Werkplek consists of the use of one of the available desks and chairs, as well as the use of the on-site facilities (see Art. 4. Supplies and services). A (Alles) Flex subscription (a flexible workplace) involves non-reserved places, i.e. the user chooses one of the available places each time he or she arrives. This also means that no personal belongings can be left behind (except in allocated lockers or cupboards). With a fixed workplace, however, the place can be personalised and things can be left on it. The fixed workplace (space) is lockable. De Werkplek will be used by the user for what we normally mean by 'office and study work' in the broad sense. The agreement is strictly personal. It is therefore not permitted to share the workplace. Welcoming guests is allowed, but we do ask everyone to follow the house rules. If a guest comes to work here, we ask you to reserve a day ticket. If co-use arises, we will discuss separate registration. Users must treat the items provided with care. Use of facilities takes place on the basis of 'fair use', which means that we assume trust and that no abuse arises, in whatever way. In the event of any (suspected) abuse, we will deny the user access to the premises. Art. 1. Term, renewal, pausing and termination 1.1. The services agreement is entered into for an indefinite period, unless otherwise agreed. 1.2. Termination or pausing of this agreement is possible, by both parties, before the end of the month, observing a notice period of one calender month. 1.3.Termination or pausing of the agreement can be done by sending an email to: hello@dewerkplek.amsterdam 1.4. The agreement of services can be terminated at any time when redevelopment commences. The Workplace will then owe no compensation to the user. Art. 2. Compensation, price increase and payment obligation. 2.1. The fee for the use of a workplace is related to the chosen plan. The amount payable is invoiced monthly and plus VAT. Additional facilities are also offered exclusive of VAT and increased by the appropriate VAT rates on the invoice. 2.2. Our guiding principle is to offer affordable workplaces. De Werkplek will make every effort to maintain the lowest possible rates. However, facilities we offer may be subject to price increases. De Werkplek reserves the right to adjust prices with the aim of continuing to offer the same level of service. De Werkplek will always communicate clearly about this. 2.3. In case of any default and/or late payment, user will owe interest of 2% per month, with a minimum of €50. The user will be removed from the access system. 2.4. All costs, in and out of court, incurred by de Werkplek for the collection of the user's payment shall be borne by the latter. 2.5. Payments made by User shall always be in payment of all interest and costs due, and secondly of due and payable invoices that have been outstanding the longest, even if User states that the payment relates to a later invoice. Art. 3. Sales tax 3.1 Both de Werkplek and the user consider the service to be provided by de Werkplek is not an exempt rental of immovable property within the meaning of Section 11(1) WOB 1968. It is a service consisting of the provision of movable property with additional service, which is automatically subject to turnover tax. Therefore, VAT is added to the fee. Art. 4. Supplies and services 4.1. The following supplies and services comprise the services to workplace rental: heating electricity water consumption; cleaning in accordance with de Werkplek; waste disposal; internet as provided by de Werkplek; use of kitchen facilities; air conditioning (in some rooms) Art. 5. Workplace use and damage 5.1. The user shall ensure that the workplace is left empty and tidy after each use. 5.2. The User may be held liable for damage caused by or on account of him/her to (items of) fellow users, as well as the Workplace and the owner of the premises. 5.3. If the User does not lock the premises properly after leaving, or leaves them in such a way that there is a risk of damage, he/she shall be liable for this, and also for damage caused by third parties, if those third parties were able to enter the premises due to negligence or improper locking. 5.4. De Werkplek V.O.F. is not liable for any damage, theft, burglary, loss of property, belongings and the like of users. This includes the use of locker and lockable (drawer) cabinets. For this, users should take out independent insurance. Thanks for reading through this, we would like to welcome you as a new member. See you at de Werkplek!